Wednesday, August 15, 2012

~Secebis Iman...~


Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku mencari jawapan bagi segudang persoalan...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku cuba menepis bisikan durjana...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku cuba mengisi ruang- ruang kosong dalam hidupku...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku mencari ketenangan hati yang bening...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku mencari jalan balik setelah melalui jalan kebuntuan...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku mencari sinar dalam kegelapan...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku cuba menegakkan paksi kesetianku pada-Mu yang semakin condong...

Dengan secebis iman yang masih ada,
Aku mencari baki- baki cebisan iman ku yang hilang lama dahulu...

Sering kali aku memikirkan sesuatu yang pernah aku miliki...
Dan sering kali aku alirkan sungai tangisan tentang sesuatu kehilangan...
Tapi aku lupa untuk mensyukuri baki- baki nikmat yang masih ada di hadapanku...